Welkom

Welkom op de website van S.V. GLIMMEN, de Sportvereniging in Glimmen sinds 1933.
Voor zoveel mogelijk inwoners van Glimmen en omstreken organiseren wij diverse sportieve activiteiten in de sportzaal van dorpshuis de Groenenberg.

Seizoen 2023-2024 Zaalsporten SV Glimmen

Vol goede moed starten we het nieuwe seizoen.  Zoals gebruikelijk vinden de sportactiviteiten weer plaats in de gymzaal van De Groenenberg.

Dit seizoen kunt u/kun jij meedoen aan:

-       op dinsdag 19.30 uur tot 22.00 uur: badminton

-       op donderdag 20.30 uur tot 22.00 uur: volleybal

Nieuwe leden zijn welkom en mogen om kennis te maken sowieso 2 lessen of trainingen gratis meedoen!

De sportactiviteiten vinden wekelijks plaats met uitzondering van de schoolvakanties.

Tips en suggesties voor eventuele nieuwe sporten zijn welkom op info@svglimmen.nl.

Daarnaast is er samenwerking met een groep Circuittraining op maandag van 19.00 uur tot 20.00 uur (info: ellisschouten@gmail.com)
en een groep Boksfit op woensdag van 20.00 uur tot 21.00 uur (info: marckol@degrijsassurantien.nl)

Geschreven door S.V. Glimmen op Vrijdag 25 Augustus 2023

verspreid in september 2021 samen met de Glimmer'lei

Beste inwoner van Glimmen en omstreken,

Algemeen

Voor u ligt een eenmalige nieuwsbrief van de Sportvereniging Glimmen. Misschien kent u de SV Glimmen al en staat er weinig nieuws voor u in deze brief. Omdat er de afgelopen tijd best veel nieuwe mensen in en om Glimmen zijn komen wonen, richt deze brief zich vooral op hen die de SV nog niet (zo goed) kennen.

In een dorp als Glimmen draagt de aanwezigheid van clubs en verenigingen voor een belangrijk deel bij aan de sportieve/creatieve, maar zeker ook de sociale activiteiten van de mensen. SV Glimmen, die zijn activiteiten heeft in de sportzaal van Dorpshuis de Groenenberg, draagt daar al heel lang aan bij. Uit de archieven is op te maken dat de voorlopers van de huidige vereniging in ieder geval al vanaf 1933 actief waren! Veel  inwoners van Glimmen zijn in het verleden lid geweest, wat op sportief en sociaal gebied heeft bijgedragen aan hun ontwikkeling.

In het verleden heeft SV Glimmen zich ook voor het dorp ingezet door jaarlijks een stratenvolleybaltoernooi te organiseren. Er waren jaren dat nagenoeg iedere straat uit het dorp wel met een team, of zelfs twee, vertegenwoordigd was. Tijdens de herfstvakantie was het traditioneel van maandag t/m vrijdag iedere avond volle bak in Dorpshuis de Groenenberg. Niet alleen de meespelende dorpsgenoten kwamen op dit spektakel af. Jong en oud kwam hun sportieve straatgenoten aanmoedigen. Het lijken vervlogen tijden. De maatschappij verandert, mensen verhuizen, worden ouder. Het leidde tot het einde van een mooie traditie.

Maar wordt nog steeds gesport! SV Glimmen biedt op dit moment een tweetal sporten aan in de sportzaal van Dorpshuis de Groenenberg, Markeweg 17:

Volleybal

Iedere donderdagavond is er de mogelijkheid om te volleyballen. De ene week wordt er na een warming up een aantal setjes gespeeld. De andere week wordt er onder leiding van een trainer gewerkt aan de techniek en conditie, waarna er aan het eind van de training nog een half uur gespeeld wordt.

Lekker bewegen, sporten en gezelligheid gaan daarbij altijd hand in hand. Na afloop even onder de douche door en daarna kan er, voor wie dat wil, aan de bar of stamtafel van het dorpshuis nog even verder gekletst en wat gedronken worden.

Jaarlijks aan het eind van het seizoen gaan (bijna) alle leden mee naar een afgehuurde kampeerboerderij op Ameland. Er is daar ruimte voor eigen invulling van de tijd, naast de gezamenlijke maaltijden en altijd een gezellige activiteit als een speurtocht, pubquiz of ander spel. U leest het: De afdeling Volleybal van SV Glimmen staat voor sportiviteit en gezelligheid.

Momenteel heeft de afdeling Volleybal een kleine 20 leden, afkomstig uit Glimmen en omgeving. De leeftijd van de leden ligt tussen de 25 en 65 jaar. We zijn dus heel divers. En ja, we spelen gemixt: mannen en vrouwen samen. Nooit een probleem, en altijd gezellig.

O ja, de contributie. Het bedrag hangt af van de uitgaven voor met name zaalhuur en de trainer. De laatste jaren schommelde het rond de 45 euro per half jaar.

Is anders badminton iets voor jou?
Aan je conditie werken? Fanatiek aan de bak? Of wil je gewoon lekker recreatief spelen? Bij de afdeling badminton van SV Glimmen is er ruimte voor iedereen die van badminton houdt. Na een warming-up lekker spelen.
Er is geen trainer die ons assisteert maar we geven elkaar aanwijzingen.
Belangrijk vinden wij de sfeer tijdens het beoefenen van de sport en als het mogelijke is, na het sporten, in de huiskamer van Glimmen.
De contributie bedraagt rond de 30 euro per half jaar.

Kortom:

Denkt u na het lezen van bovenstaande '"Misschien is volleybal of badminton wel iets voor mij?", weet dan dat u van harte welkom bent. Er is ruimte voor iedereen die dat wil. Of u een beginnende of meer bekwame sporter bent is niet van belang. De training van de badmintonners is dinsdags van 20.30 uur tot 22.30 uur en die van de volleyballers donderdags van 20.30 uur tot 22.00 uur en (voor beide geldt: uitgezonderd schoolvakanties)

Dus lijkt het u leuk om eens te komen kennis maken met één of beide sporten. U bent van harte welkom om één of twee keer gratis en vrijblijvend mee te trainen!

Meer over SV Glimmen kunt u vinden op www.svglimmen.nl.

Met vriendelijke én sportieve groet,

het bestuur van SV Glimmen

e-mail: info@svglimmen.nl